Publicaties Vakbekwaam redeneren

Harrie van Leeuwen en Marca Geeraets (2022). Vakbekwaam redeneren in de jeugdhulp. Amsterdam: Boom uitgevers https://www.boompsychologie.nl/product/100-10265_Vakbekwaam-redeneren-in-de-jeugdhulp#omschrijving

.

Factsheet Verklarende analyse

Kenniswerkplaats Jeugd Friesland & Bureau PEERS (2021). De verklarende analyse. PDF

.

Columns en artikelen Vakbekwaam redeneren

Van Leeuwen, H.M.P. & Geeraets, M.H.W. (2022). Vakbekwaam redeneren. Een morele plicht. Kind en Adolescent Praktijk21 (4). PDF

Van Leeuwen, H.M.P. & Geeraets, M.H.W. (2022). Vakbekwaam redeneren. Zie kind niet over het hoofd. Kind en Adolescent Praktijk21(3). PDF

Geeraets, M.H.W. & Van Leeuwen, H.M.P. (2022). Vakbekwaam redeneren. Denken in vaardighedenKind en Adolescent Praktijk21(2) PDF

Van Leeuwen, H.M.P. & Geeraets, M.H.W. (2022). Vakbekwaam redeneren. Een levensgroot probleemKind en Adolescent Praktijk21(1), 38-39 PDF

2021

Geeraets, M.H.W. & Van Leeuwen, H.M.P. (2021). Vakbekwaam redeneren. Zeven misverstanden over de verklarende analyseKind en Adolescent Praktijk20(4), 44-45 PDF

Van Leeuwen, H.M.P. & Geeraets, M.H.W. (2021). Vakbekwaam redeneren. JeuklabelsKind en Adolescent Praktijk20(3), 44-45 PDF

Geeraets, M.H.W. & Van Leeuwen, H.M.P. (2021). Vakbekwaam redeneren. Schot in het duister. Kind en Adolescent Praktijk20(2), 44-45 PDF

Van Leeuwen, H.M.P. & Geeraets, M.H.W. (2021). Vakbekwaam redeneren. De spil van vakmanschap. Kind en Adolescent Praktijk, 20(1), 40-41 PDF

2020

Van Leeuwen, H.M.P. & Geeraets, M.H.W. (2020). Goede en slechte jeugdhulpKind en Adolescent Praktijk19(4), 405-407 PDF

Mulder, E.J. & Geeraets, M.H.W. (2020). Classificeren is goed en handig, maar… Kind en Adolescent41(4), 405-407  PDF

Geeraets, M. & Van Leeuwen, H. (2020). Een goed gevoelKind en Adolescent Praktijk19(3), 42-43 PDF

Van Leeuwen, H. & Geeraets, M. (2020). Tijd voor grote schoonmaak in de jeugdzorg. Deïmplementatie. Kind en Adolescent Praktijk19(2), 39-39. PDF

Geeraets, M. & Van Leeuwen, H. (2020). Je eigen demonen te lijfKind en Adolescent Praktijk19(1), 45-45 PDF

2019

Van Leeuwen, H. & Geeraets, M. (2019). Weten hoe weinig je (nog) weet. Kind en Adolescent Praktijk18(4), 23-23  PDF

Geeraets, M. & Van Leeuwen, H. (2019). TegenwindKind en Adolescent Praktijk18(3), 46-46  PDF

Van Leeuwen, H. & Geeraets, M. (2019). De kwetsbare evidenceKind en Adolescent Praktijk18(2), 37-37  PDF 

Van Leeuwen, Harrie M.P. & Geeraets, Marca H.W. (2019). Klinisch redeneren in de geïntegreerde jeugdhulp met behulp van het zevenfactorenmodel. Tijdschrift voor Orthopedagogiek, Kinderpsychiatrie en klinische kinderpsychologie (TOKK), 44(1) 21-33. PDF

Geeraets, M. & Van Leeuwen, H. (2019). Evidencebased jeugdhulp: waarom zou je het niet willen? Kind en Adolescent Praktijk18(1), 39-39. PDF

2018

Van Leeuwen, H.M.P. (2018). MedicaliseringKind en Adolescent, 39(4), 333-336  PDF

Van Leeuwen, H.M.P. (2018). Boekbespreking: Witteman, C. L. M., Claes, L., & Heijden, P. T. van der (2017). Psychodiagnostische besluitvorming: deskundig oordelen in de klinische praktijk. Kind en Adolescent, 39(3), 253-255 PDF

Van Leeuwen, Harrie (2018). Integrale jeugdhulp biedt ‘alles ineen’. Maar wat dan precies? Kind en Adolescent Praktijk17(1), 36-38 en in Jeugdbeleid 12(4), 207-211 PDF

Terug naar boven