Selectie publicaties Janne Visser

Visser, J. (2018). DC: 0–5, diagnostisch classificatiesysteem voor 0–5-jarigen: een model voor de hele psychiatrie? Kind en adolescent39(4), 324-327.

Rommelse, N., Visser, J., & Hartman, C. (2018). Differentiating between ADHD and ASD in childhood: some directions for practitioners. European Child & Adolescent Psychiatry(27): 679-681.

Visser, J.C., Rommelse, N.N., Lappenschaar, M., Servatius-Oosterling, I.J., Greven, C.U., & Buitelaar, J.K. (2017). Variation in the early trajectories of autism symptoms is related to the development of language, cognition, and behavior problems. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry56(8), 659-668.

Visser, J.C., Rommelse, N.N., Greven, C.U., & Buitelaar, J.K. (2016). Autism spectrum disorder and attention-deficit/hyperactivity disorder in early childhood: a review of unique and shared characteristics and developmental antecedents. Neuroscience & Biobehavioral Reviews, 65, 229-263.

Visser, J., Nijboer, M., Hofman, E., Van der Hulst, L., De Roos, Y., Kuijl, I., Pestel, N. & Geeraets, M. (2016). Expertise Netwerk Kinder- en Jeugdpsychiatrie (E-KJP) richtlijn voor diagnostiek en behandeling van GGZ 0 – 6 jarigenhttp://zorgprogrammas.kenniscentrum-kjp.nl/

Lambregtse-Van den Berg, M.P., Visser, J.C., Van Ransbeek, S., Van Lier, M.H.M., & Van Daalen, E. (2014). Stoornissen van de zuigeling-, peuter- en kleuterleeftijd. In F.C. Verhulst, F. Verheij & M. Dankaerts (Eds.), Kinder- en Jeugdpsychiatrie (pp.137-192). Assen: Van Gorcum.

Kruizinga, I., Visser, J.C., van Batenburg-Eddes, T., Carter, A.S., Jansen, W., & Raat, H. (2014). Screening for autism spectrum disorders with the brief infant-toddler social and emotional assessment. PloS one, 9(5), e97630

Visser, J.C., Rommelse, N., Vink, L., Schrieken, M., Oosterling, I.J., van der Gaag, R.J., & Buitelaar, J.K. (2013). Narrowly versus broadly defined autism spectrum disorders: differences in pre-and perinatal risk factors. Journal of autism and developmental disorders, 43(7), 1505-1516.

Schrieken, M., Visser, J., Oosterling, I., van Steijn, D., Bons, D., Draaisma, J., Van der Gaag, R.J., Buitelaar, J.K., Donders, R. & Rommelse, N. (2013). Head circumference and height abnormalities in autism revisited: the role of pre-and perinatal risk factors. European child & adolescent psychiatry, 22(1), 35-43.

Visser, J.C. & Verhaak, C.M. (2012). Stress bij kinderen tijdens ziekenhuisopname: signalen, preventie en behandeling. In E.A.F. van Weel, M.H.M. van Lier & F. Verheij, F. (red.). Consultatieve en liaison kinder -en jeugdpsychiatrie. Assen: Van Gorcum.

Rommelse, N.N., Peters, C.T., Oosterling, I.J., Visser, J.C., Bons, D., Van Steijn, D.J., Draaisma, J., Van der Gaag, R.J. & Buitelaar, J.K. (2011). A pilot study of abnormal growth in autism spectrum disorders and other childhood psychiatric disorders. Journal of autism and Developmental Disorders, 41(1), 44-54.

Visser, J.C., Smeekens, S., Rommelse, N., Verkes, R.J., Van der Gaag, R.J., & Buitelaar, J.K. (2010). Assessment of psychopathology in 2‐to 5‐year‐olds: Applying the Infant–Toddler Social Emotional Assessment. Infant Mental Health Journal, 31(6), 611-629.

Oosterling, I., Visser, J., Swinkels, S., Rommelse, N., Donders, R., Woudenberg, T., Roos, S., van der Gaag, R.J., & Buitelaar, J. (2010). Randomized controlled trial of the focus parent training for toddlers with autism: 1-year outcome. Journal of autism and developmental disorders40(12), 1447-1458.

Zero To Three (2009). DC: 0-3R. Diagnostische classificatie van psychische en ontwikkelingsstoornissen op zuigelingenleeftijd en vroege kinderleeftijd. (vertaling: J.C. Visser). Assen: Van Gorcum

DC: 0-3 (2005). Diagnostische classificatie van psychische en ontwikkelingsstoornissen bij infants. (vertaling: J.C.Visser). Assen: Van Gorcum

Visser, J.C., & Buitelaar, J.K. (2003). Psychopathologie bij jonge kinderen. In F.C. Verhulst, F. Verheij & R.F. Ferdinand, Kinder-en jeugdpsychiatrie. Psychopathologie. Assen: Van Gorcum.

Infant Toddler Social Emotional Assessment (ITSEA) & Brief Infant Toddler Social Emotional Assessment (BITSEA). Visser, J.C. in collaboration with Departement of Developemental Psychology Nijmegen University (prof. M. Riksen-Walraven) and prof. A. Carter (Boston, USA).

Terug naar boven